Saturday, 25 July 2009

di tag ochy annoying sister

What you're supposed to do... and please do not spoil the fun...
Create a new post, copy and paste this post, delete my answers and type in yours.
Then tag 21 good friends and family INCLUDING the person who tagged you.
The theory is that you will learn one new thing about each of your friends.

THREE NAMES I GO BY
1. tika (all of my friends call me)
2. tikusss (mba ari yang biasanya manggil gue begini)
3. tikong (ochy dan para kecebong manggil gue begini)

THREE JOBS I HAVE HAD IN MY LIFE
1. Siswa (udah lulus yeiy!!)
2. mahasiswa (udah-mudahan cuma empat tahun amin amin)
3. tukang palak (haha)

THREE PLACES I HAVE LIVED
1. Jakarta
2. jatinangor
3. hem.. nomaden. hhaha

THREE TV SHOWS THAT I WATCH
1. grey's anathomy
2. gossip girls
3. supernatural

THREE PLACES I WANT TO GO
1. UK
2. sydney
3. osaka

THREE OF MY FAVORITE FOODS
1. coklat
2. regal
3. ice cream

THINGS I AM LOOKING FORWARD TO
1. nilai A
2. ip bagus
3. cinta-nya dude herlino

THREE FRIENDS WHO WILL REPLY
1. gak tau
2. apok mungkin?
3. anyone who read this lahh

THREE FAVORITE BANDS/SINGERS
1. soko
2. afgan =p
3. mocca

THREE FAVORITE SPORTS TO WATCH
1. Football
2. icam lari-lari
3. icam guling-guling

THREE FAVORITE DRINKS
1. Milo
2. teh rasa peach
3. mineral water *ckckck. bisa juga ini masuk ke paporit*


i tagged YOU!

Friday, 24 July 2009

when i say that i love you...

Listen to the words I say
That I will always by your side
You mean everything to me
And I will never leave you
Cause I love you so

You think that you're nothing
But for me, you are something
You think that you can't do anything
But for me, you are my everything

When I say that I love you
It means I give the best for you
When I say that I love you
I will give everything for you
No more fear about the future
And blame for the past
I'll give everything
When I say that I love you

30 ways to make a girl smile :)

1. tell her she is beautiful, not hot or fine.
2. hold her hand at any moment you can.
3. kiss her on the forehead.
4. leave her voice messages to wake up to.
5. when she is upset, hold her tight and don’t let her go.
6. recognize the small things; they usually mean the most.
7. call her sweetie, not baby.
8. sing to her no matter how horrible your voice is.
9. pick her over all the other girls you hang with.
10. write her notes.
11. introduce her to family & friends as your girlfriend.
12. play with her hair & if it smells good tell her.
13. pick her up, tickle her, and play wrestle with her.
14. pick her up and act like your going to drop her and she
will scream and yell let her down even though she loves it.
15. tell her funny jokes, tell her stupid jokes, okay just tell her jokes.
16. throw pebbles at her window in the middle of the night just because you miss her.
17. let her fall asleep in your arms.
18. carve your names into a tree.
19. if she’s mad, kiss her.
20. give her piggyback rides.
21. bring her flowers just because.
22. treat her the same around your friends as you do when you’re alone.
23. let her take as many pictures as she wants.
24. slow dance with her even if there isn’t music playing.
25. kiss her in the rain.
26. take long walks on the beach at night with her.
27. wait outside her house in the pouring rain to surprise her when she gets home
28. when she’s ill stay by her bedside
29. play fight with her and let her win
30. and most importantly if you love her, tell her.

Sunday, 19 July 2009

oh it is love - hellogoodbye

Oh, it is love
From the first time I set my eyes upon yours
Thinking oh, is it love?

Oh dear
It's been hardly a moment
And you are already missed
There is still a bit of your skin
That I've yet to have kissed
Oh say please do not go
But you know, oh, you know that I must
Oh say I love you so
But you know, oh, you know you can trust
We'll be holding hands once again
All our broken plans I will mend
I will hold you tight so you know
It is love from the first
Time I pressed my hand into yours
Thinking oh is it love?

Oh, dear, it's been hardly three days
And I'm longing to feel your embrace.
There are several days
Until I can see your sweet face.
Oh say, wouldn't you like to be older and married with me
Oh say, wouldn't it be nice to know right now that we'll be
Someday holding hands in the end
All our broken plans will have been
I will kiss you soft so you know
It is love from the first
Time I pressed my lips against yours
Thinking oh is it love?

Your heart may long for love that is more near
So when I'm gone these words will be here
To ease every fear
And dry up every tear
And make it very clear
I kiss you and I know
It is love from the first
Time I pressed my lips against yours
Thinking oh is it love?

Oh it is love from the first
Time I pressed my lips against yours
Thinking oh is it love?

I kiss you and I know
It is love from the first
Time I pressed my lips onto yours
Thinking oh is it love?


yes it is love, dear :)

do u know what it's like when it's wrong but it feels right??

hem.
judul yang cukup provokatif.
hhaha.

tapi itu yang sedang gue rasakan tiga bulan belakangan ini.
ya. itu yang gue rasakan sejak gue jadian sama ario.

gue sadar, sangat sadar malah, hubungan gue dan dia mungkin gak punya masa depan.
oke. mungkin punya, tapi hanya jika salah satu dari kita ada yang mau menyamakan perbedaan besar yang selama ini ada.
well, gue sih gak mau mikirin itu dulu.
itu... masih terlalu jauh.

tapi, entah kenapa..
gue ngerasa hubungan kita "tepat"
ya. tepat.
gak tau sejak kapan, gue ngerasa sangat nyaman sama dia.
terlalu nyaman, sampe kadang gue lupa sama batesan-batesan awal yang pernah gue bikin sendiri.
dan kadang gue suka mikir sendiri, kok gue bisa segitu nyaman dan percayanya yaa sama dia?

kalo gue pikirin lagi.
berapa kali gue jadian *dan deket* sama cowo,
ini hubungan dengan progres paling cepat yang pernah gue jalanin.
emm, gue gak bermaksud membandingkan
tapi, gak tau kenapaaa, ario selalu bisa bikin gue percaya, kalo semua akan baik-baik aja.

well, mudah-mudahan semua memang akan baik-baik aja
amin :)

di-tag kkii

50 Things You've Never been asked... Once you've been tagged, you have answer this and tag 10 people, including the person who tagged you.
1. What color is your toothbrush? green ♥

2. Name one person who made you smile today? ario

3. What were you doing at 8 am this morning? minum jus
4. What were you doing 45 minutes ago? di depan komputer
5. What is your favorite candy bar? chup-a-chups
6. Have you ever been to a strip club? NO. ahahhaa

7. What is the last thing you said aloud? aih sakit. :((
8. What is your favorite ice cream flavor? vanilla ;p
9. What was the last thing you had to drink? jus apatau buatan mamah
10. Do you like your wallet? yup

11. What was the last thing you ate? roti

12. Have you bought any new clothing items this week? gak
13. The last sporting event you watched? liat icham lari-lari termasuk gak??
14. What is your favorite flavor of popcorn? salty
15. Who is the last person you sent a text message to? ario
16. Ever go camping? yup

17. Do you take vitamins daily? harusnya iya, tapi sering lupa ahahah
18. Do you go to church every Sunday? hem, bukan gue yang ke gereja tiap hari sabtu :)
19. Do you have a tan? -huh ?

20. Do you prefer Chinese food over pizza? heemm.. yang penting gak ada ikan atau seafoodnya ahahaha
21. Do you drink your soda with a straw? gak bisa minum soda gue. ahahaa
22. What did your last text message say? "sip-sip, aku minum obat dulu baru tidur. *sisanya sensor ah..ahahha*"

23. What are you doing tomorrow? diem aja dirumah

24. where is 24? sesudah 23 sebelum 25

25. Look to your left, what do you see? tembok

26. What color is your watch? green

27. What do you think of when you hear the word Australia? sydney

28. What is your birthstone? -huh ?

29. Do you go in at a fast food place or just hit the drive thru? depand

30. What is your favourite number? lately 21 ♥

31. Who's the last person you talked to on the phone? ario
32. Any plans today? gak ada. huh.

33. How many states/provinces/countries have you lived in? jakarta-jatinangor

34. Biggest annoyance right now? gada
35. Last song listened to? take my heart - soko :)
36. Can you say the alphabet backwards? yup
37. Do you have a maid service clean your house? punya-nya asisten mamah :D
38. Favorite pair of shoes you wear all the time? green converse
39. Are you jealous of anyone? gak kok. gak perlu. hhaha
40. Is anyone jealous of you? pasti. ahahhaha. *ditabok dah sama orang*
41. Do you love anyone? should i mention his name? :D
42. Do any of your friends have children? hem.. ada sih cui. :p
43. What do you usually do during the day? tidur, makan, minum obat, minum jus, tidur *dan berulang lagi siklusnya*
44. Do you hate anyone that you know right now? gak tuh
45. Do you use the word 'hello' daily? biasanya "pagi" :D
46. What color is your car? apa yak? tau tuh aneh warna mobil gue ahahha
47. Do you like cats? alergi kucing
48. Are you thinking about someone right now? YUP :D
49. Have you ever been to Six Flags? -huh ?
50. How did you get your worst scars? umur empat tahun, operasi. hhaha.

*efek gak punya kerjaan ahahaha

several times bonding time with him

hoah.
gilaaa udah lama gak onlen
maap yaa.
wifi kosan mati, dan gue terkapar sakit dirumah. ahuhu.
maaf maaaaafff..

hem.
udah dua minggu ini kuantitas pertemuan gue sama ario makin sering.
kalo diitung itung, justru dari sekian lama jadian, baru beberapa minggu ini yang beneran pacaran
*apa sih tika kok agak gak enak yaa kesannya??*
nyahahaha.
kita gak ngapa-ngapain kok. :D
hanya bertemu, ngobrol, dan makan eskrim HAHAHAHAHAHAHAHA :D

rabo kemaren dia dateng lagi ke nangor,
dan setelah seharian bermain sama gue, jam empat-an dia pulang ke jakarta... dengan gue ikut. ahahhaa
kamisnyaa, gue sama dia ketemuan lagi
dari jam 12 sampe jam 6 duduk di mc.d
hoahahahaha

hem.. ketemu sama ade-adean dia, yang membuat gue memaksa ochy untuk datang.
jadilah jam setengah lima ochy mandi dan menuju mc.d

sambil nungguin ochy, gue diajarin rubiks *bener gak nih tulisannya??* sama dia.
bujet, gak nyangka gue kalo rubiks punya banyak mantra
segala ritilli mirili sipirili wiliwili lallalalalalla
pol banget keodongan gue tuh.
ochy puas banget ngetawain gue. kampret lo chy ahahahhaa

jam enam.. gue udah ditelpon sama mamah, disuruh pulang.
heu..
mau gak mau gue pulang deh ahuhu :(

trus.. besoknyaa gue positif sakit ahuhu
dan gue pun terkapar tak berdaya, gak bisa kemana-mana sampe minimal minggu depan
padahal selasa depan gue tiga bulanan..
ario maaf yaa semua rencana jadi berantakan gara-gara aku sakit :((

hoah.
udah dipanggil lagi sama mamah buat minum obat.
udahan dulu yak??

tetap semangat kawan :)

ps : kayaknya kali ini gue cerita gak runtun yaa? bodo ah, lagi sakit gak bisa mikir ahahhaha :D

Saturday, 4 July 2009

dari nadia. ahahhaa

Answer True or False (Yes or No)
Q: Kissed someone on your friends list?
A: yep. ahahaha :p

Q: Been arrested?
A: No

Q: Do you like someone?
A: Yessss :D

Q: Held a snake?
A: nope. heu :(

Q: Been suspended from school?
A: no

Q: Sang karaoke?
A: Yes

Q: Done something you told yourself you wouldn't do?
A: Yes

Q: Laughed until you started crying?
A: Yes

Q: Caught a snowflake on your tongue?
A: yes

Q: Kissed in the rain?
A: belom. ahahahhaa :p. eh "No" berarti ya jawabannya??

Q: Sang in the shower?
A: Yes

Q: Sat on a roof top?
A: yes

Q: Been pushed into a pool with all your clothes on?
A: yess. jahat kalian, gue gak bisa berenang tauu!!

Q: Broken a bone?
A: yes

Q: Shaved your head?
A: No

Q: Played a prank on someone?
A: ?? gak ngerti ahahhaha

Q: Shot a gun?
A: No

Q: Donated Blood?
A: udah empat kali dan bersiap untuk yang ke-lima :p

LAST PERSON.
1. You hung out with? mamah
2. You texted? WAP
3. You were in a car with? mamah
4. Went to the movies with? ario
5. Person you went to shop with? mamah
6. You talked on the phone? ario
7. Made you laugh? sruny
8. You hugged? ario :p

ANSWER TRUTHFULLY...
1. Sun or moon? Moon
2. Winter or Fall? fall
3. Left or Right? left. buahahahahaha :D
4. Sunny or rainy? rainy
5. Where do you live? Jakarta- Jatinangor
6. Club or pub? mesjid ahahaha
7. Are there 1 or 2 people who you can always trust and rely on? Sure
8. Do you want to get married? Yoa
9. Do you twirl your spaghetti or cut it? Twirl it..
10. What time is it? 16.05
11. Are you afraid of commitment? No
12. What is your greatest hope/wish? jadi psikolog klinis yang punya klinik terapi ^0^
13. Do you cook? No. ahahhaa
14. Current mood? biasa aja ahahhaa

IN THE LAST 7 DAYS HAVE YOU...
1. Kissed someone? hem. ahahhahaa :D
2. Sang? Yes
3. Listened to music? Yes
4. Danced Crazy? No
5. Cried? No
6. Liked someone you can't have? no. i already have him :D

25 FIRSTS .....
1.Who was your first prom date? gak pernah~
2. Who was your first roommate? mba ari
3. What alcoholic beverage did you drink when you got drunk the first time? nevaaa~
4. What was your first job? magang di perpus nasional di singapur ahahaha :p
6. When did you go to your first funeral and viewing? pas gue tk kayaknya
7. Who was your first grade teacher? ???? bu sulastri! yeah gue masih inget
9. Where did you go on your first ride on an airplane? ke.. semarang kalo gak salah?? eh, apa ke bali yaa??
10. When you snuck out of your house for the first time? alhamdulillah~ gak pernah n jangan sampe
11. Who was your first best friend? temen SD
12. Who is your first Best Friend in high school? tias eka pratiwi
13. Where was your first sleepover? kosan yana ahahahhaa
14. Who is the first person you call when you have a bad day? lately sih ario
15. Who's wedding were you in the first time you were a Bridesmaid or groomsman? nikahannya kakak sepupu gue.
16. What's the first thing you did when you got up this morning? liat jam
17. What was the first concert you went to? konsernya kakak gue pas kenaikan tingkat les piano dianggep aja yaa? ahahha
18. What was the last concert you went to? satu-satunya konser yang pernah gue datengin ya konser naik tingkatnya kakak gue ahahhaha
19. First tattoo or piercing? di telinga..
20. First celebrity crush? DUDE HERLINO
21. Current celebrity crush? always and forever DUDE HERLINO
22. First crush? jaman tk. ahahaha. dari kecil udah centil :p
23. Current crush? DUDE HERLINO
24. First date? kalo sama ario baruuu aja senen kemaren.. kalo sama yang laennya.. udah lupa tuh. ahahahaha :p
25. First time you tied your shoe laces? SD kelas 3 gue baru bisa ngiket tali sepatu ahahahah

Five names you go by:
1. kartika
2. tika
3. tikeww
4. ticow
5. tikussss

Three things you are wearing right now:
1. kaos
2. kacamata
3. bando

Three things you want very badly at the moment:
1. pengen nonton liverpool di singapur
2. pengen nilai bagus
3. pengen ketemu pacar

Three people who will probably fill this out:
1. gak tau
2. gak tau
3. apok mungkin??

Two things you did last night:
1. baca newmoon *lagi*
2. tidur

Two things you ate today:
1. koko krunch
2. regal

Two people you last talked to on the phone:
1. ario
2. nadia

Three things you are going to do tomorrow:
1. balik ke nangor
2. gak tau lagi
3. sumpah gak tau lagi

Two longest car rides:
1. jakarta - bali *liburan jaman smp ahahahha*
2. jakarta - cirebon

Three Favorite beverages:
1. MILO
2. teh
3. air putih *akhirnya ini jadi paporit juga.. wew*

first date after our first fight

hoah.
udah lama gak update nge-blog

agak males onlen kalo di jakartaa..
ahehe

hari senin kemaren akhirnyaaaaa gue jalan sama ario.
hhaha.
setelah entah berapa kali rencana, dan pembatalannya.
akhirnya, justru malah yang gak direncanain yang berhasil.

semua bermula dari hari jumat
gue agak bete dengan pembatalan *lagi* dari dia dan ternyata berimbas ke seluruh mood gue dan ternyata membuat gue agak mendiamkan dia.
sabtunya, gue jalan sama ibnu dan anny, terus ada insiden kecil gitu, yang membuat gue tidak bisa mengabari ario kalo gue udah pulang.
well, gue kira.. itu gak terlalu penting.
dan malamnya gue akhirnya chatting sama ario.
ternyata dia marah bangetbangetbanget
well.
sungguh.
dari awal gue jadian, gue selalu berharap gak pernah bikin dia marah.
ternyata, akhirnya gue bikin marah juga.

tengah malem, dia sms gue.
intinya dia minta maaf udah marah, dan semuanya gak usah dibahas lagi.

besoknya, hubungan gue.. biasa lagi.
agak sedikit terlalu ceria malah.
ya udah lah. daripada berantem kan??
gue pun iseng bilang ke dia, "eh, besok jalan yok?"
dia bales, "mau ngapain? nonton?"
gue pun meng-iyakan dan akhirnya dalam waktu singkat terjadi kesepakatan kalau kita nonton transformers di gading.

seninnyaa..
gue udah menyiapkan diri dengan kemungkinan pembatalan lagi.
tapi ternyata gak ada.
fiuh.
gue pun ke gading.
di gading, gue liat dia. ahahahah.
gue dan dia pun ke XXI beli tiket, dapet yang jam satu kurang dikit.
masih ada waktu luang satu jam, dan ario gak mau makan.
akhirnya kita ke tga.

di tga, gue iseng nyari the magician.
jiahahaha.
ternyata gak ada.
satu jam muter-muterin tga sama ario sampe mas-mas tga liatin kita berdua tetep aja the magiciannya gak ada.
ya udah, gue dan dia kembali ke XXI dan bersiap menonton transformers
damn-nya, perut gue gak bisa diajak kompromi.
sakiiiiiiiiitttttt banget sepanjang film.
heu.
gak konsen banget lah nontonnya.
*sekedar info, di gading kita ketemu temen smp kita yang pastinya mengenal kita berdua. ahahhaha*

abis nonton, gue sama ario langsung pulang
pulang ke rumah gue
ahahahha
nekaaaattt...
tapi rumah gue lagi kosong ihihihi *ketawa tuyul :p*
jadilah ario dirumah gue sampe jam enam.
setelah itu gue anterin dia sampe depan komplek, dan dia pun pulang
pas di depan komplek, dia baru sadar kalo barang-barangnya banyak yang ketinggalan di rumah gue.
yeha, pintarnya kamu, yo..
padahal itu tugas buat kamu malah kamu tinggal..
hhaha sengaja yaa??

well..
segitu aja sih curcolan gue.
sebenernya ada beberapa lagi yang gak mau gue ceritain.
ahahhaha
yang jelas.. gue sangat senang. ahahhahaa :D

sering sering ketemu dong, yo! :D

tetap semangat kawan